Keresés

Részletes keresés

gumpy Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18470
Már bocsánatot kérek, de az államnak a "baromi kevés utas" számára is biztosítani kell a közlekedési lehetőséget.

Azért tetszik, hogy most (még) szépen bújtatva, de kezdik bevallani, hogy nemsokára busz sem lesz. így van. Se közlekedés, se kórház, se iskola, se posta, se semmi. Dögöljön meg a vidéki ember. Dögöljön meg az egész vidék. Csak Budapest legyen, 4-es metróval, kormányzati negyeddel. Más nem is kell, elszórakoztatják magukat az állami hivatalok. Na de ki fog akkor adót fizetni?
sinérintő Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18469

Sínt általában nem. Minden mást viszont igen: naponta kb. 10-12 esetben kábelt, aminek közvetlen biztonsági következményei lehetnek - sokszor vannak is.

Előzmény: seTTebello (18466)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18468

Az eddigiek alapján tudjuk, hogy általában nem.

Volt rá példa. (Oroszlány)

Előzmény: seTTebello (18466)
seTTebello Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18467

Ez melyik vonal? Csak nem a Békéscsaba-Szeged madzagvasút?

Arra is ráférne már egy felújítás. pl: lehetne villamosítani.

 

És ha villamosítva lenne, akkor mi járna rajta?


Előzmény: Törölt nick (18356)
seTTebello Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18466
Ezek olyan dolgok, mintha még soha nem loptak volna sínt és kérdés lenne, hogy belebontanak - e egy tényleg használt vonalba, vagy nem. Az eddigiek alapján tudjuk, hogy általában nem.

Előzmény: sinérintő (18322)
gumpy Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18465
Ismét kikívánkozik belőlem az, hogy vajon miért kell egy vicinális topikon a vicinálisok ellen érveket felsorakoztatni, lassan úgy, hogy a vasútbarátoknak csak "védekezniük" kell.
Mert ma emögött van politikai hátszél.
Előzmény: sinérintő (18415)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18464

Június 30-ig biztosan kell a Volánoknak is közlekedniük.

 

Aztán ha nem akarnak közlekedni, indul újra a Bz? :-) (Ha lesz hol.)

 

Ma vici-döciztem egyet a 151-esen, kíváncsi lennék a kiváltó busz menetrendjére és pontos útvonalára. Szalkszentmártonban és Dunavecsén betér-e az állomásra vagy pedig  elmegy a főúton?

Előzmény: monor-21 (18442)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18463

Na persze, engem hülyített.

 

Gondolod, hogy egy olyan kétgyermekes anyuka, akinek az egyik gyereke testi fogyatékos, nem érdeklődik/érdeklődött? Mondanád erre, hogy a vasúton kívül is van munkahely. Persze. 45 éves nő, érettségivel+forgalmi tisztképzővel, lasszóval kapkodnak utána a munkaerőpiacon.

Előzmény: monor-21 (18391)
gumpy Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18462
"Nem mennek be.
Közlekedés szabályozás engedélyezési okai is vannak."
Na persze.

"A buszok Miskolc Búza térig járnak"
Természetesen...

"Jó hír, hogy a Mezőcsátiak kérésére a megszüntetett VB közvetlen járat helyett lesz közvetlen buszuk Budapestre, a Borsod fogja üzemeltetni."
A jó k... é.....be! Ugye hogy ezért csináljátok? Csak kibújik a szög a zsákból. Párhuzamosság csökkentésről vajon ki papolt nemrégiben?
Bdfjasdiésaghlfjgddddsfgéasdé.... (ez nem magyarult volt a gyengébb idegzetűek kímélése érdekében)
Előzmény: monor-21 (18349)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18461

Nekem csak az volt furcsa, hogy vannak rosszabb állapotú részek is a vonalban, ahol hozzá se nyúltak.

 

Egyáltalán ki dönti el, hogy hol kell kapirgálni?

Előzmény: monor-21 (18390)
Benbe 3.0 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18460
Üdv!

Bár nem pont Vici probléma, de úgytűnik ez a topik lett a taxxx-ot kérdezzük és ő válaszol topik, úgyhogy itt teszem fel:
A KözOp-ban szerepel a 10-es főút elővárosi szakaszának rekonstrukciója, szélesítése 2x2 sávra, miközben a vele teljesen párhuzamosan futó, láthatóan jól menő és megfelelő beruházások mellett tovább terhelhető vasútvonal fejlesztésére (itt most nem a látványnak jó Desiro-beszerzésre gondolok, felőlem vigyék őket és jöjjön a Posta-Bhv) nem szándékoznak költeni. Kinek az ötlete az, hogy ahol a vasút jól áll, ott is hozzuk konkurrenciába a közúttal (jó, tudom, a busz több viszonylaton elveszti az árkiegészítést, így elvileg hátrányba kerül, de ugyanez nem áll a szgk-ra)? Miért kell ott is további autóforgalmat generálni (mert a kapacitások növelése is forgalomnövekedést indukál, ez ma már ismert), ahol a vasút jól áll, sőt, úgy tűnik, hogy az arrafelé néhány helyen megtelepedett "újgazdag" "managertípus", tehát a klasszikusan autóval járó közönség is hajlandó vonatra szállni?
Az a vonal valószínűleg sosem lesz olyan terheltségű, mint a 100a vagy a 80a, így talán máshogy kellene hozzáállni. Kölnben, Sheffieldben, Mannheimben stb. olyan villamos működik, amelyik a régi vasúti pálya helyén (villamossínből jórészt elfér a kétvágány az egyvágányú vasút felépítmény helyén nem túl jelentős alépítményi munkák után), esetenként sűrített megállókiosztással, akár a településekbe leágazó, fonódó viszonylatokkal operálva "városközpontból-városközpontba", "faluközpontból-városközpontba" elv szerint közlekedik.
A villamos könnyű kocsikkal jól gyorsul (jobban, mint a Desiro), egyésgnyi utas elszállítása olcsóbb, kisebb a bekerülés, nagyobb sűrűség lehetésges (akár ötperces is összejöhet arrafelé egy ilyen villamoson, olcsóbban, mint a mostani Desiroval megoldott órás ütemű közlekedés), rugalmasabb. A jobb gyorsulás miatt sűrűbben lehetnek a megállók és a menetidő is csökken, a követés is sűrűbb lehet. A könnyű kocsik miatt mindez bekerülésbe is fenntartásba is olcsóbb, az ilyen rendszert pont ilyen kapacitásokra, ilyen településszerkezetre tervezték (a legfontosabb települések egy zsinórban helyezkednek el, de ezek városközpontjait a vonat kicsit elkerüli). Pilisvörösvár, Dorog közepén vezethetnénk végig a pályát, Solymár, Üröm, de akár Sárisáp is leágazást kaphat, vagy az lehet buszos ráhordású (felőlem akár a Vértes Volán közvetlen busza is maradhat). Ez valószínűleg mindenki számára megfelelő közlekedési eszköz lenne, és relatíve kevesen választanák az egyéni közlekedést, így az út 2x2-sávra szélesítése megspórolható lenne. Én úgy gondolom, mindenki jól járna.

B
sinérintő Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18459

Világos, hogy Lepsény - Veszprém viszonylatú utas nincs, vagy nagyon-nagyon kevés van. De vannak közbenső települések.

Úgy nem lehet kjelenteni, hogy nincs igény, ha az a néhány vonat, ami volt, semmihez sem csatlakozott. Azaz ha a papkeszi vagy a csajági utas bement Hajmáskérre vagy Lepsénybe, az orra előtt ment el a fővonali vonat. (Most is így van: Hajmáskéren addig áll a Bz a bejáraton, amíg Veszprém - Szombathely felé elmegy a gyors.)

Nekem akkor is fájna a szívem a mellékvonalért, ha úgy szüntetnék meg, hogy előtte kínálati menetrendet alkalmaztak volna. De így ... - így azt sem tudjuk, lenne-e igény rá.

Taxxx, ha nem kötelezted volna el magad a megszüntetés, mint az egyetlen megoldás mellett, akkor egy 2-4 éves "kínálati menetrend - mérés" időszakért lobbiztál volna.

Egyébként a 27-esen is akkor apadt el az utasszám - vonatonként kb. 10-15 főről 3-4 főre -, amikor egyre rosszabb menetrend készült. (Kínálati pedig sosem volt...)

Előzmény: monor-21 (18456)
gumpy Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18458
"A "most aztán tényleg rendesen kitakarítunk egy vagont" csapat mikor fog dolgozni végre?"
Ugyan már, azt nem lehet íróasztal mellől, ahhoz dolgozni is kellene valakinek. Az ilyet nem szeretik. Inkább leselejtezik azt a vagont, hiszen csak a baj van vele.
Előzmény: kopaszhaj (18308)
f_k Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18457

A kevés utasnak okai vannak

 

1. Nem jó irányban halad a vasútvonal nem a fő utasáramlás iránya

2. Nagyon kevés járat van.

3. Lassú a pályasebesség, nem hozza a vonal a mellékvonali 40-50-60 km/h sebességet  és sok a lassújel

 

1. Ez ellen nincs orvosság. (átmenő vonatok)

2-3 esetben ha jó irányba menne, de se vonat nem közlekedik elég, se sebességben menetidőben nem kedvező akkor nem lesz utas.

 

Ma egy jó pár vicivonal mellett van olyan, hogy 40 buszjárat 5-6 vonatpár.

 

Így nem lehet megélni.

 

Másik dolog abban egyet értek, hogy nem a VOLÁN vesztességét kéne növelni, mert az is rossz az utasoknak, különösen annak a kb 2000 településnek akiknek nincs vasútállomásuk, akkor onnan vonnak el forrást, ahhol van utas, egy vasútat pótló vesztességes járat közlekedtetésére.

monor-21 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18456

Persze bejön a kérdés, hogyha olyan baromi kevés utas van ezeken a vonalakon, akkor valóban szükség van-e rá.

 

 

 

Klasszikus a 27-es vonal esete.

Egyszerűen nincs ilyen számottevő igény.

Úgy ahogy van törölni lehetne.

 

Mivel a társadalom nagyobb része egyszerű gondolkodású, ezért ezt pszihológiai és politikai okokból nem lépjük meg.

 

Ha az említett térségben megszűnik egy autóbusz mező, ahol naponta 8-10 autóbusz ment, napi 300-500 utassal, az a helyiek meg a megyei volán ügye, majd elmennek a faluból másfajta busszal átszállással.

 

Amennyiben viszont pótlás nélkül szüntetsz meg olyan vasútvonalat ahol átlagosan 3-5 fő van vonatonként, akkor másnaptól tele vele az újság, a tévé-rádió, parlament.

 

Ugyanis a vicinális a számukra nem eszköz, nem közlekedési eszköz, hanem félig vagy egészen vallási vagy vallálsos tárgy.

 

Tudjuk előre, hogy a Balaton Volán és a Kapos Volán március 4-től június 30-ig végig sírni fog.

Jogosan.

 

Nekik se lesz utasuk.

Lehet, hogy a Bz mostani átlagát, 3-5 utas/vonat feltornázzák majd 8-15 utas/busz értékre, de akkor is kevés lesz.

Próbáltuk elmozdítani olyan irányba őket, hogy menjenek 45 ülőhelyes busz helyett 12 vagy 22 ülőhelyessel.

De annak guruló költsége se sokkal kisebb mint a nagy buszé.

 

Sokan szoktak avval példálózni, hogy a vicik azért olyan veszteségesek, mert nagy a MÁV központi apparátusa.

Ok.

 

Felhívtuk a magán fuvarozókat akiknek igen kicsi az apparátusuk (legtöbbször max. a feleség) vállalják el ők a vicik helyett indítandó járatokat.

 

A 14 vonalból háromra van érdeklődés, kíváncsi vagyok melyik jut túl az érdeklődésen?

 

Tehát aki NEM állami apanázsból él, az bizony még azt is igen számolja, hogy a 27-es helyett egy 12 személyes busszal is megéri neki vagy sem?

 

 

 

 

Előzmény: ujfigura (18455)
ujfigura Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18455

Szóval nem az a baj, hogy az egyik fajta közösségi közlekedés helyett másik fajta lesz, hanem az, hogy bizonytalanná vélik a léte az eltérő finanszírozás miatt, és lehet, hogy egyáltalán nem lesz.

 

Ez a baj szerintem, és ez nagyon szomorú. Rossz az üzemeltetőnek (amíg veszteségen végzi), rossz az utasnak.

 

A vonalak jelentős részénél a vonat --> busz --> semmi lépcsőnél akár ki is lehetett volna hagyni a közbenső, most márciustól működő fokot... Na, akkor lett volna nagy elégedetlenség:-) Helyette egy fél évig, vagy akármeddig busz, majd utána a nagysemmi.

 

Persze bejön a kérdés, hogyha olyan baromi kevés utas van ezeken a vonalakon, akkor valóban szükség van-e rá.

Előzmény: gabor144 (18453)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18454

az állam bukását csak közvetve az idősebb buszban éled meg.

 

A vicinálisnál bukott sokat és fizette.

 

A busznál nem bukik sokat de nem fizeti.

 

a volán a bukást úgy finanszírozza, hogy 10 éves busz helyett 20 éves jön a 20 éves helyett meg 30 éves.

 

Előzmény: gabor144 (18453)
gabor144 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18453
"Szép" kilátások.

Még a végén az lesz, hogy a BZ is megszűnik és busz sem lesz...

 

Ez egy nagyon reális lehetőség.

 

Ugyanis amíg a MÁV-nál teljesen mindegy, hogy van utas vagy nincs, addig a Volánoknál komoly érvágás az, hogy az állam, parancsszóval most olyanra kötelezi őket amiről már az induláspillanatában lehet tudni, hogy erősen veszteséges ügy."

 

 

Szerintem ez itt a fő baj, és nem az, hogy 40 ülőhelyes faluszéli vaskerekű dízel helyett 40 ülőhelyes gumikerekű dízel jön a főtéren át, hanem az, hogy egyáltalán nem biztos, hogy hosszútávon is jön.  Szóval nem az a baj, hogy az egyik fajta közösségi közlekedés helyett másik fajta lesz, hanem az, hogy bizonytalanná vélik a léte az eltérő finanszírozás miatt, és lehet, hogy egyáltalán nem lesz.

 

Abszurd és tragikus, hogy eddig az állam finanszírozta a drágán üzemeltethető eszközt, mostantól meg (lehet, hogy) az olcsóbban üzemeltethető eszközt sem finanszírozza. 

 

(Mindez persze nem jelenti azt, hogy akkor továbbra is a Bz-nek kellene járnia.)

 

Úgy látszik középút (járjon az olcsóbb, de az járjon) nálunk nem megy.

 

 

"És a Volánoknál NINCS veszteség pótlás még évi 5-10 millió forinttal se, nemhogy 94 milliárddal."

"Ez a mostani átirányítás csak annyit ér, hogy az állam nem 500-600 forintot bukik kilométerenként hanem csak 150-200 forintot bukik."

 

Ezt most nem értem, én ebben a két mondatban ellentmondást vélek felfedezni. Ha az állam a volánokra hatalmi szóval rátukmálja a mellkvonali utasszállítást veszteségpótlás nélkül, akkor 500-600 Ft helyett 0 Ft-ot bukik nem?  

 

Előzmény: monor-21 (18438)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18452

ki az őrmester?

..............:-)))

 

 

Előzmény: tono60 (18450)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18451

Köszönöm az infót!

 

Tehát, akkor rossz esetben július 1-én jöhet a káosz.

Szerintem a Volánok némi átszervezéssel kihasználttá tudnák tenni ezeket a járatokat és nem csak azok vennék igénybe, akik vonattal mennének tovább valamerre. (Persze ez vonal függő.)

Kérdés, hogy ezeket az új járatokat mennyire fogják majd reklámozni, mert ha annyira gyorsan frissül a menetrendek.hu, mint most, akkor sokan abban a hitben fognak élni, hogy nincs a BZ-k helyett busz, így inkább átvitetik magukat valakivel a szomszédos vagy közeli településre a vonathoz.

 

A kérdésed jogos, ezt odafent a politikusoktól kellene megkérdezni.

Előzmény: monor-21 (18442)
tono60 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18450
Őrmester elvtárs! Erre még büszkének is kell lenni? No comment!
Előzmény: monor-21 (18434)
k.novotny Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18449

Már megint írod az érzelmes dolgoktól nem mentes írásodat, minden nemű háttér információ nélkül

 

Németországban az egyesülés óta, kb. 4000 km (Négyezer km) vasútvonal szünt meg, ebből nem egy két vágányú fővonal (legalábbis nálunk annak számitó) vonal is van benne. Az is igaz, hogy ebből kb 1000 km-et átvettek a különböző regionális vasútként megalakult társaságok (a helyi magánszféra, regiók, önkormányzatok segitségével) müködtetik úgy ahogyan. A maradék 3000 km nincs felszedve és nincs ellopva sem, de különböző vasútbarátok gyomot irtanak, épületeket karban tartanak saját szórakozásuk céljából. De nem az állam, és nem a DB.

 

De emellett Némeországban építettek (építenek) 1000 km nagy sebességű vasútvonalat, átlagos 250 km-es utazó sebességgel, de nem finansziroznak veszteséget termelő vasútvonalakat.

 

Csak egy kis mellékest azért, hogy Németországban kétszer annyi vasútbarát klub van, mint amennyíen itt a topikon szereplő személyek száma a család tagjaikkal egybevéve, de nem csak kerepelnek hanem csinálnak is valamit.

 

Ja és egy apróság, ezek a megszünések 18 év termése

gumpy Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18448
"Kóka megtakarít pár milliárdot. De ez egy másik lyukon kifolyik és zsebekbe vándorol. "
Látom te még nem vagy ideológiailag elég képzett. A másik lyuk, meg a zsebekbe vándorlás, nem baj, sőt, az jó. Csak nem kell róla sokat beszélni. Ha viszont hasznos tevékenységre menne a pénz, azaz utasszállítás történne, az nem jó, de legalábbis semleges. Mindez persze döntéshozói szemmel, mert ma csak ez számít.

OFF azért elég elszomorító, hogy ma olyanok döntenek a vasútról, akik többet láttak életükben buszt meg helikoptert, mint vonatot. Persze hogy nem kell, és az csak rossz lehet.
Előzmény: kis59 (18284)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18447
Akkor miért köt az egyikkel és miért nem a másikkal?
Előzmény: István Gyuri (18446)
István Gyuri Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18446

OFF

Majd, ha az állam eljut oda, hogy halvány segéd (de legalább kiérlelt, fix, nem hetente változó szakmai) álláspontja lesz a {[vasúti] közösségi} közlekedéssel kapcsolatban, akkor lehet ilyet kötni...

ON

Előzmény: monor-21 (18444)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18445

Gyuriííí !

 

Ez sportszerűtlen volt tőlem, de jól esett.

Bocs............:-)))

 

 

Előzmény: monor-21 (18444)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18444

Majd ha a MÁV eljut arra a fejlettségi fokra, hogy élete első közszolgáltatási szerződését megkösse.............:-)))

 

Tudom javasolni délutáni alvás utáni felfrissisülésnek a híres-hirdhedt 441/11991-et...........:-)))

 

 

Előzmény: István Gyuri (18443)
István Gyuri Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18443

Pl. közszolgálati szerződéssel? Ahogyan a vicinálisoktól is kisebb forgalmú buszvonalakon...

Előzmény: monor-21 (18442)
monor-21 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18442

Június 30-ig biztosan kell a Volánoknak is közlekedniük.

 

De, hogy a fenébe lehet egy veszteságpótlást NEM kapó céget kötelezni arra, hogy naponta megforduljon hatszor-nyolcszor 50-60 kilométeren három - hat - kilenc vagy tizenkettő utas kedvéért ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (18441)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18441

Ez alapján sajnos akkor elég valószínű, hogy pár hetes/hónapos működés után szinte az összes vonalon le fog állni a busz is.

Itt egyértelműen ezeken a részeken élő vidékiekkel lesz kicseszve, mert sem vonat nem lesz, sem busz. :(

Előzmény: monor-21 (18438)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!