Keresés

Részletes keresés

3921 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 190

Egy kínai szélkeréken láttam az alábbit:(nem röhögni- engem mindig elkap a görcs ha azt hallom hogy kínai, mert lassan a gagyi szinonímájaként használják-ez most nem az)

Tehát az oszlop tetelyén acsapágy a min körbeforog a szélkerék. A csapágyon egy "zsanér" ezen tud az egész hátrabillenni, függőleges állásig. A csapágy a szélkerék súlypontjába van elhelyezve, tehát ha elkezd fúlyni a szél, azonnal fel akarja fordítani az és felé. Ezért van lefelé kikötve egy rugóval. Minél erősebb a szél annál jobban felfelé ágaskodik a szélkerék. full vihar esetén eléri a függőt és még mindig termel, hiszen avval hogy kifordul a szélből, csak lassul, nem áll le.

Ezeknek a szélgenerátoroknak a teljesítménye a legegyenletesebb, hiszen vihar esetén is majdnem ugyanazt a fordulatszámot produkálja minnt közepes szélnél.

Előzmény: laca bácsi (186)
recsiloz Creative Commons License 2006.02.08 0 0 189

Kedves Balázs!

 

Ara gondolok a lapátok hossza a teljesímény kulcsa ha van helyed kiépiteni minnél nagyobb annál nagyobb a kivehető teljesítmény a veszteségek kevésbé számítanak. Ami engem illet 3-4m átmérőben tervezek kerékpár lánc használatával. Allig van vesztesége az ékszíjhoz képest.Verseny bickli váltó sok áttétel könyű vátási lehetőség. 

3921 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 188

Sajnos ezt az eredményt is csak közepes szélerősségnél sikerült produlálnom, ezért kell komolyabb beavatkozásokat végrehajtanom. A poti csak akkor segítene, ha az lenne a bajom, hogy gyenge szélnél nem termel. Ez közepesnél se! Azon rágódom, hogy mivel kezdjem: a lapátok dőlésszögének állítása-új formatervezett lapátok-ékszíj helyett más áttétel ill. más áttételi arányok-más generátor-stb.

Előzmény: recsiloz (187)
recsiloz Creative Commons License 2006.02.08 0 0 187

Kedves Balázs!

 

Próbáld meg a gerjesztő szálra tenni egy potmétert csökkenteni a feszültséget így ugyan csökken a ladott telyesítmén de mégis termel valamit.Könyebben forog kisseb nyomaték is elégneki.Persze csak a próbaüzemek idejére alkalmas megoldás.Mekora volt a szélerősség mikor próbáltad? 

laca bácsi Creative Commons License 2006.02.08 0 0 186
Üdv, a szeleseknek!
Sok itt a napenergiás ismerős! :-)
Átolvastam a hozzászólásokat, és a túl nagy (viharos) szél elleni védekezéshez lenne ötletem.
Az állítható szögű lapátokról olvastam valahol, ezt elektronika nélkül egy rugóval nem lehet kiváltani?
A lapát két ponton lenne a forgó(generátor)tengelyhez rögzítve: egy elfordítható pont és egy rugós pont. Egy erősebb szél a lapátra nagyobbat "nyom", és a rugó engedne ennek annyit, amekkora a szél ereje, így beállna a széliránnyal közel párhuzamosan.
Ehhez hasonlót most is látni a kész szerkezeteken: az "iránybaállító farok". Csak ennek a rugója segíti vissza a munkahelyzetbe...
recsiloz Creative Commons License 2006.02.08 0 0 185
Sziasztok!

Ide inkább való a hozzászólásom bocs

Végig olvastam a szeles topit is letöltöttem jó néhány Web oldalt nagy szerű képeket, leírásokat találtam. Az írások sajnos angolul voltak, ezért csak a számszerű adatokat tudom használni. Ennek ellenére nagy lelkesedéssel sietem fel a padlásra, és keresgélni kezdtem.

Találtam is pár m2 nikecelt némi üveglapot, lent, pedig egy 2 km2-es tartályt sajnos szigetelés nélkülit. Rézcsövet csak egy 30cm-es darabot, hát ez kevés lesz. A szélkerékhez viszont több mindent sikerült előbányászni. Van két Zsiguli generátorom szabályzóval 55A 660wdb egy 210ah akkumulátor, Zsiguli első kerék csapágyazást, amit a rotor és a függőleges tengelynek szintén megfelel. Az erőátvitelhez bicikli láncot használnék. A három rotort réteges lemezből készült bordákkal (mint a modell repülők szárnyát szoktam készíteni) a be és kilépő éleket keményfából a borítást 0, 8mm alumínium lemezből. A csatornakészítés után maradt pár tábla. A farkát és az áramvonalasítás burkolatot ugyanezzel a technikával. A gerjesztés vezérlésre egyszerű kis tengelyen elhelyezett karos lapát rugóellenében kapcsolót működtet. Ha a szél elég erős (megvan a minimum fordulat) hátra tolja a lapátot, ami a kapcsolót működteti. Ha gyengül a szél, lekapcsol. Az egészet egy 30 cm és 6m magas fa oszlopra szerelem. Azt hiszem, ezzel kezdem, ha közbe szerzek rézcsövet a kollektornak is, nekilátok. Minden kritikát szívesen fogadok tanácsot, segítséget m éginkább.

Jó szelet és sok napsütést.

(a padláson majdnem megfagytam) :) :)

 

3921 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 184
Nyolcszáz fordulattól termelne. A terhelést akkor adtam rá, amikor a szél felpörgette, a töltésellenőrző lámpa szerint pár másodpercig még töltött, aztán kezdett leesni a fordulat, és bár kevéssel lassult, ez már nem volt elég!
Előzmény: Bazarghai (183)
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.08 0 0 183
Szia!
Mekkora fordulatot értél el? az áttételen nem tudnál növelni? Ha lehetséges ne ékszíjasat használj, mert annál van job hatásfokú erőátvitel is (pl rossz sarokcsiszoló fogaskerék áttétele). Fokozatosan add rá a gerjesztést a forgórészre.
Előzmény: 3921 (182)
3921 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 182

Sziasztok.

 

Készítettem egy autógenerátoros szélkereket, 6 lapáttal 220cm-es átmérővel. Sima lapátokkal (laminált padó lapok) 45'-ban elforgatva. Az áttétel 3 x-os.

Sajnos nem tudtam megfelelő fordulatszámot elérni, ahoz hogy termeljen. Szeretném tovább farigcsálni, ezért szeretném a segitségeteket kérni.

 

Minden ötlet jöhet!

 Előre is köszi!

Bazarghai Creative Commons License 2006.02.07 0 0 181
Sziasztok!
Hogy elejét vegyem a további vitának, a szélirány miatti körbefordulás miatti problémára gondoltam. Az úszódarus példa rá a legjobb és ez átültethető szélgenerátor mintára. A megfelelően méretezett lapát javítja a problémát.
Ennek a súrlódás miatti veszteségnek az indukált feszültséghez semmi köze.
azsem Creative Commons License 2006.02.07 0 0 180
Azt hiszem többet nem szólalok meg mert csak kavarodás van belőle :D
Úgy gondoltam hogy ha már a forgórészről vesszük a termelt áramot akkor hogy ne legyen nagy átmeneti ellenállása, elég erősen kell összenyomni a felületeket, igaz ha elég szelet befog akkor a surlódás nem sokat számít, de én inkább az állórészről szedném az áramot. Vagy most a szélirány változás miatti körbefordulásról van szó? :/
3921 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 179

Én értem hogy mire célzol, és az idézeteddel egyet is értek. Én evvel kapcsolatosan reagáltam:

"azsem

De itt számít a súrlódás és hogy mennyire fogja le a szélkereket."

Üdv.

Előzmény: erbe (178)
erbe Creative Commons License 2006.02.07 0 0 178
Előzmény > előzmény > előzmény > ...

krezidiesel 171:
"Évekig úszódarun dolgoztam , az is forog körbe a tengelye körül. Ott csúszógyűrükön vezetik fel az áramot és igen nagy teljesitményekről van pedig szó."

Erről volt szó!
Előzmény: 3921 (177)
3921 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 177
Szerintem arra gondolt hogy nem állandó mágneses, hanem autógenerátoros megoldásról beszélünk. Akkor tényleg van ott is csúszógyürü.
Előzmény: erbe (176)
erbe Creative Commons License 2006.02.07 0 0 176
Hol fogná le a szélkereket?
A csúszógyűrű nem a lapátkerék tengelyén van, hanem a függőleges "szélbeforduló" tengelyen. A csúszógyűrűn fellépő súrlódásoknál sokkal nagyobb a csapágyon fellépő. Ha ez olyan sokat számítana, nem lenne kézifúrógéptől kezdve millió kefés motor. A kollektornak ugyanis nagyobb a súrlódása.
Előzmény: azsem (173)
krezidiesel Creative Commons License 2006.02.07 0 0 175

Nagyon kicsit súrlódik egy csúszógyűrű, és rengeteget használnak az iparban, tehát nem kaland megoldani.

Előzmény: azsem (173)
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.07 0 0 174
Hi!
Szerintem megfelelően előkészített csúszófelülettel (csiszolás polírozás) és túlméretezett faroklapáttal a súrlódásból adódó veszteség elhanyagolható.
azsem Creative Commons License 2006.02.06 0 0 173
De itt számít a súrlódás és hogy mennyire fogja le a szélkereket.
Előzmény: krezidiesel (171)
3921 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 172

HI!

 

Ebből a nézetből sajnos nem tudom megmondani, hogy jól sikerült-e.

 Az a lényeg, hogy először hosszában vágd ketté a csövet. Az egyik fele a munkadarab, a másik a tartalék. A második már tuti hogy jó lesz , ha az első nem is.

-Remélem sikerül-

Akinek vannak képei, vagy eredményei, ne kiméljen!

Előzmény: Bazarghai (164)
krezidiesel Creative Commons License 2006.02.06 0 0 171
Évekig úszódarun dolgoztam , az is forog körbe a tengelye körül. Ott csúszógyűrükön vezetik fel az áramot és igen nagy teljesitményekről van pedig szó.
Előzmény: 3921 (157)
azsem Creative Commons License 2006.02.05 0 0 170
Spektrumot néztétek?
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.05 0 0 169
Szia!
Az oldalon, amit lejjebb közöltem (otherpower), egy kivételével mindnél annyi mágnest alkalmaztak, ahány pólusú a motor. Így nem csak, h szépen fölgerjedt, hanem szép áramokat is mértek terhelésnél. Úgy gondolom, h ha szimmetrikusan rakom fel a mágneseket annál jobb nem lesz a hatásfok. Az álló helyzeti erő viszont biztos fel fog lépni.
Előzmény: BXD (168)
BXD Creative Commons License 2006.02.04 0 0 168
Szia!
Felmerült bennem néhány kérdés a projekteddel kapcsolatban:
A 6 db mágnes gondolom 1, vagy 3 póluspárt jelent, ez nekem nagyon kevésnek tűnik. Viszonylag kis feszültség fog indukálódni szerintem még nagy fordulaton is.
Az armatúra tekercselést sikerült felmérni? Nagyon fontos, hogy a forgóróész pólusai megfelelő helyzetbe kerüljenek az armatúra tekercseivel, kölönben nagyon leromlik a hatásfok.
Az armatúra tekercselés ki van vezetve csillag-delta átkapcsoláshoz? Ha igen, érdemes átkapcsoló elektronikát beiktatni.

Hogy oldod meg a mágnesek rögzítését a forgórészen?
A vasalás miatt egyébként is 'át szeretnének ugrani' a mágnesek az armatúrára, a cenrtipetális gyorsulás pedig még erősíti is ezt a hatást.

Az armatúra és forgórész közötti mágneses erőhatás álló helyzetben komolyan fékezi majd a szélkerék tengelyét, lesz-e elég nyomaték a lapátokban, hogy
legyőzzék ezt az erőt?

Elnézést a sok kérdésért, jobb előre tisztázni a felmerülő kérdéseket.
Előzmény: Bazarghai (163)
azsem Creative Commons License 2006.02.04 0 0 167
Milyen magasra építitek majd?
Engem eddig a 106-os hozzászólásban látottak izgattak fel a legjobban :D
Persze csak elméletben gondolkozok még...
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.04 0 0 166
Már ég a fejem...


Előzmény: Bazarghai (165)
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.04 0 1 165
Másodjára csak sikerül...
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.04 0 0 164
Leszerkesztettem inventorban a PVC csöves lapátzot. Sajnos nem találtam jobb
nézetet, de azért így is pofás. Mit gondolsz: elég 100 mm-es pvc ből csinálni?
Előzmény: 3921 (157)
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.03 0 0 163
Hát ez jó kérdés.
Több szempontból is. Először, egy 120 wattos villanymotort próbálok, mivel fogalmam sincs mekkora fesz és áram indukálódik az állórészben. Van már egy kísérleti jellegű (dísz) szélkerekem kész állványzattal. Arra akarom rárakni. Ez a motor csak 4 kilós így el fogja bírni. Azonkívül 600 forintért vettem a MÉH telepen. ezt a beszerzési módot ajánlom nektek is.Az elrendezés a forgórész hosszában elhelyezett 6 db neo mágnes.
Előzmény: BXD (161)
fanofano Creative Commons License 2006.02.03 0 0 162

Sziasztok!

Na végre, csak nem beindul ez a topic is? Hála az égnek!

Ízelítőnek egy kép, hogy állok én (még nem próbáltam feltenni, remélem menni fog!).

 

lapátok&egyebek

 

A 3db 95%-ig kész lapátok, a forgórész mágnes nélkül, valamint a műgyanta és részei láthatók a képen.

Na megyek, még farigcsálok egy kicsit :)

Norbi 

Előzmény: 3921 (158)
BXD Creative Commons License 2006.02.03 0 0 161

Ez izgalmasan hangzik!

Nagyon kíváncsi vagyok a forgórész mágneskörének megoldására.

Mekkora teljesítményű motort alakítasz át?

 

 

Előzmény: Bazarghai (159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!