Nem teljesen idevaló csak talán a közlekedéssel, autóval való kapcsolat miatt.
Megkaptam a második féléves adókivetést auto és ház tekintetében és vele együtt egy plusz csekket is késedelmi kamatokat tartalmazót. Érdekes módon tavasszal még az előző évi tartozás 0 Ft volt. Most 331 Ft lett az előző évi hátralék. Persze nem értettem, hogy mitől lett egyszerre előző évi hátralékom ha tavasszal még nm volt.
Írtam az adócsoportnak ahol második nekirugaszkodásra elmagyarázták, hogy mivel idén lejebb vitték a tartozás lehetséges határát 500 Ft-ra így a korábbi késedelmi kamatok az idei dacból be nem fizetett súlyadó késedelmi kamatával együtt átlépték az 500 Ft-ot így már be kell fizetnem.
Amit nem értek: hány évig visszamenőleg kell adót fizetni? Én úgy tudtam 5 évre. Most nekem hozzá csapták a 2007. évet is de az már 6 év. Valamelyikőtök tud ebben tanácsot adni? Képesek évi 30 meg 70 forintokat most 6 évre összeadni, hogy 500 fölé menjen a tartozás és fizettesék meg. em ettől leszek szegényebb csak az eljárás kicsit furcsa.
Hát nálunk semmi ilyen katyvasz nem volt egyszerűen leszórták a hide mart aszfaltot aztán végigmentek rajta hengerrel. fél nap alatt megcsinálták a Bakonyitól talán egészen a Cserhalmiig.
Aztán kedden az összes csatornafedelet kiemelték és ujra betonozták, aminek nagy részét még aznap eltörték az arra járó autók, hiába volt póznával jelölve.
Nem akarom védeni a kivitelezőt, de a cementtel kevert talaj "stabilizáció" nagyon régi találmány. Az útépítésben CTh a becsületes neve (Cementtel stabilizált Talaj, helyszínen keverve). A mai bürokratikus világban ezt az alapvetően jó megoldást már betonüzemekből szállított sovány betonnal helyettesítik (annak CKt a neve, methogy Cementtel stabilizált (homokos)Kavics, telepen keverve). Autópályák alatt akár 40 cm vastag is lehet, belterületen 20 cm körül. És Érden? Tippelni sem merek...
Természetesen vannak anyagi oldalai is a dolognak( illetve főképp csak az)...Nade ha belegondoltok, az összes pestkörnyéki településre megy BKK buszjárat, és épp Érdre nem, pedig ha jól tudom MJV....Diósdról se tartana meghosszabbítani a vonalat, és a 33-as is igen közel van...Persze akik ebben döntenének azok szolgálati kocsival járnak,így Pató Pál úr esete forog fenn..Annyi minden másra szórnak el nagy összegeket, erre valahogy sose jut...
Beszélt a feleségem ma az önkorinál valakivel, aki a közutak kezelésével foglalkozik vagy közel van hozzá. Szószerint azt mondta, hogy "nem vagyunk olyan jóban az Aigner Szilárddal, hogy 40 fokos kánikulát csináljunk." Ugyanis megkérdezte a nő, hogy mi értelme van ennek a hidegen való szórásnak. Meg azt is mondta, hogy meg kellett csinálni sürgősen, mert elveszi az EU a pénzt. szerintem így kellene igazán elvenni mert így elszórni szemétség. Azt mondta az úriember, hogy majd jövőre ha meleg lesz... Megjegyezte nejem, jövőre már nem lesz mi összeálljon, erre az volt a lakonikus válasz, hogy majd kikátyúzzák!
Meg tudjátok mondani, mi az értelme ennek a fekete hideg porszerű mart aszfalttal való lehengerlésnek, amit sok érdi utcában végeznek el? Nálunk a Mecseki utcát két hete szórták fel, mára nyomvályús, keresztbe redős, szétrázza a futómúvet az út, nem beszélve arról, hogy ebből soha a büdös életbe nem lesz semmilyen burkolat az őszi esők szétáztatják az autók elhordják rövidesen az egészet.
A mai felmosáskor olyan fekete víz ment le a klotyóba mint a tinta. Milyen lehet a tüdönk? Néhányan arról beszélnek fel kellene locsolni fáradt olajjal, de félek ez még rosszab eredményt produkál, nem lesz semmi haszna viszont a mocsok mindenhová behordásra kerül gumin és cipőn egyaránt.
Ez az út csak a Google műhoédjáról fog útnak kinézni. Ilyen mocsok módon szórni a pénzt még nem láttam sehol.
És miért engedi ezt az Önkormányzat? Kinek a zsebét tömik tele ezért?
Egyáltalán nem biztos, de lehet, hogy a "kamerázás" során fellelt hibákat próbálták orvosolni. Már ha igaz a hír, hogy átadás előtt végigkamerázzák a vezetékeket.
Nem hinném, hogy vízvezeték. Ástak pont a csatorna nyomvonalán 100 m-en belül 3 helyen egy kb. 3-4 méter hosszú gödröt, majd betemették. Néhány óra alatt végeztek. Ugyanez törtent pl. a Martinovics utcában is pár nappal korábban.
Úgyolvastam, hogy elkezdődött a svájci alapból a vízhálózat, a főnyomócsövek felújítása, és ez az egyik fő hely, ahol elágaznak a 600 mm-es vezetékek (vagy valami ilyesmik, nem vagyok vízügyi szaki). Valami 6 km fővezetéket fognak kicserélni, és ez újból útfelbontással jár, sajnos.
Tudja valaki, hogy mi történik a Szent István úton? Szombaton három helyen feltúrták az utat a csatornacsövek mentén. Ugyanez történt a merőleges utcákban is. Pár hete szórták le az utakat mart aszfalttal, még le is hengerezték, de most megint felül van a sár, minden gödörnél maradt néhány köbméter föld, ami majd valamikor óriási kátyú formájában hiányozni fog. (Tömörítés megint nem volt..) Egyébként ez az a rész, ahol a sikerpropaganda szerint május óta készen van a csatorna, a csöveket lassan két éve(!) lerakták, (kivitelezők szerint élő ágra van kötve, két utcával lejjebb évek óta van csatorna) de rákötni senkit nem engedtek, engednek.
Más: Tudja valaki, hová tűntek a csatornás fórumok? Itt is volt, meg az érdi csatornás lapon is. Egyik helyen sem találom…
Igen érdekes és teljesen érthetetlen, miért így javítják az utcákat és miért hol ezzel, hol azzal. A Bajcsytól felfelé a Mecseki utcáig hatféle burkolaton lehet gyalogolni amiben fehér kis szemű kő, nagyszemű nem tudom mi, fekete kihűlt mart aszfalttal leszőrt rész, sárga kissé agyagos zuzalék is megtalálható. Olyan utcák egy részét látják el kíváló burkolattal amik sehonna sehová vezetnek. Ugyanakkor a két nagy utat összekötő utcákat nemvagy csak részben burkolják, viszont a Bajcsyval párhuzamos első utcát a Retyezátit "világvárosi" színvonalra hozták.
Ez valami rejtvény? És kinek kell megfejtenie? És mi az első díj?
Igazából röhej az egész.... Vagy siralmas.
És senki semmilyen levélre nem válaszol semmilyen hivataltól.
Ennek elsősorban anyagi okai vannak. A Budapest határt átlépve, az illetékes önkormányzatnak kellene a járatért, horribilis összeget fizetnie.
Érden, a korábban tervezett helyi járatok bővítése kapcsán felmerült, hogy egy vonal a Sárd utcán végig menve, a 33-as végállomásánál érte volna el a BKK járatot. Lássuk be, ez jó ideig nem megvalósítható, financiális problémák miatt. A Volán erre, nem lesz partner.
A budaörsi - törökbálinti járat más tészta, mert ők a valamikori HÉV járat megszüntetésekor, kapták meg a 72-es buszt. A törökbálinti helyiérdekű vasút a budafoki és tétényi járatot üzemeltető BBVV (Budapest-Budafoki helyi érdekű Villamos Vasút) szárnyvonalaként jött létre. A vonal 1914. június 23-án nyílt meg, és 1963-ban szüntették meg.
A ki nem használt Érd és Campona között majdnem üresen(5 ember utazik rajta)furikázó buszok helyére a budapesti 33as buszt be lehetne hozni Nagytétény Chinointól Érd Központ az már csak 2km-re van.Ha Törökbálintra járhat BKK-s busz Érdre mért nem?
Nem értem,hogy az Érd központ- Nagytétény Campona elnevezésü 700as járatnak mi értelme van!Ráadásul ez is csak 2 óránként jár mert a váltótársa a 701es csak Nagytétény vasút állomásig közlekedik!Utaznak ezen a busz vonalon 5-en ,erre beállitanak egy csuklós buszt.Ezt a járatot mi értelme van közlekedtetni?Ez a járat régen Csepelig járt ki aztán leröviditették a Camponáig.Mondván már senki nem jár vele a Csepel müvekbe dolgozni mert már nincs gyár!
Szerintem ezt a járatot meg lehetne szüntetni,mert felesleges 5 emberért járatni.Az érdi SZTK-ba meg Ófaluba óránként jár járat,azt illetve a Lőcsei úti valamint az Ürmös és Iparos úti járatokat lehetne sűriteni ha a 700as már ki nem használt Érd És Nagytétény Campona közötti járatokat megszüntetnék.A Lőcsei illetve az Ürmös uti,Ófalui járatok süritésére lenne igény.
De ez még a régi rendszerből vagy még azelőttröl itt maradt Érd és Nagytétény járatra véleményem szerint semmi szükség.
Hát a Béla utcában meg pont fordítva készült. Az első utcáig tübb kátyu mint ut aztán tükör sima aszfalt, utánna a csanád és a csaba közt maradt a régi kátyus út
A Budafoki út egyik mellékutcájában laknak rokonaim (szerencsémre nem vagyok érdi), viszont egy rokonlátogatás alkalmával tapasztalt élményemet szeretném itt leírni.
A Duna utca lezárva, mert csinálják a vasúti hidat, az Aranyos utca torkolatánál a Balatonin egy sáv lezárva, a padka föltúrva, a munkagépek miatt sokszor a maradék ép padkán az autók és buszok haladnak, a Sulák pataknál a vasúti töltésen már nem lehet gyalog átkelni, pedig sok Csepelre járó középiskolás ott kelt át a Sulák-pataknál lévő buszmegállóhoz menve.
Az egy dolog, hogy bődület nagyot kell kerülniük reggelente az iskolásoknak, akik a környékről járnak iskolába a Casino környéki két iskolaépületbe vagy óvodába az ovisok, de említhetném a Duna utcai gyermekrendelőt is, vagy az érdligeti vonatállomást. Akinek nincs autója, nem tudja elcipelni a gyereket, hanem gyalogol, és üttetheti el magát önhibáján kívül.
Minap (hétvége reggel) mentem motorral a Casino felé, az Aranyos utcából nem volt kismiska kikanyarodni, hogy ott a lámpás félpályás lezárás, de a szívem szakadt meg egy ilyedt arcú 50-60 év körüli nőért, aki folyamatosan tekergett hátra, vajon mikor és ki üti el. :( És mit csinálhatnak a gyereküket kísérő vagy egyedül elengedő szülők? :( És már egy hónap el is telt a tanévből, jönnek az egyre rosszabb idők, hiányzik valakinek egy ónos esős időszak, amikor esetleg egy iskolás gyereket csap el egy megcsúszó autó? Rokonaim azt mondták, hogy a Duna utcai alagutat kiváltó hidat június végére tervezték átadni. Azt viszont nem mondták, hogy melyik év júniusa...
A Tétényi útnál lezárták a lehetőséget az autók elől, hogy át lehessen hajtani a síneken. Aki a Budafoki út mellékutcáiból a Chinoin felé akarna eljutni autóval, mert pl. nem akarja, hogy a 33-as busztól a gyermeke sötétben kutyagoljon haza valami edzésről vagy különóráról, kerülhet egy nagyot, kint a 6-os úti nagy forgalomban.
A Budafoki út mellékutcái gyakorlatilag hermetikusan el lettek zárva a város többi részétől: az Aranyos és az Árva utca már nem vezet sehová a nagy semmin kívül, az utcákból egyedül a Budafoki út felé lehet elindulni, hogy az ember jusson is valamerre.
Mondjuk én még segíteni nem láttam őket. Csak ott ácsorognak a kocsi mellett. Azt nem mondom hogy biztossan nem csinálnak semmit de én még cselekedni őket nem láttam, max olvasni.