Igérem előkerítem a lemezt, mert most hirtelen nem találtam. Viszont ma elkészültem valamivel. Holnap remélem sikerül kipróbálnom. Képet teszek fel róla. Érdekel kinek mi a véleménye róla. Köszönöm előre is!
Egyetlen videót láttam eddig tőle, most már van egy pár. Leporoltam a gyűjteményem rávonatkozó részét, vannak benne jó dolgok. De azért elsősorban blues.
Meglepő, hogy egy-egy szám akkordmenetét mennyire elsunnyogja (ld. Easy), biztos a koncert előtt írták fel neki emlékezetből egy szalvétára :-D
Udv szimizso1, Melyik Rhoda Scott lemez az, orosz nyomasban? Eleg sok van nekem LP-n mar, Rhoda neni es racsodalkozott egy-egy darabra, hogy honnan vettem, de oroszt, meg sosem lattam:-)
Ha legközelebb jössz, előszedem az orosz lemez kollekciónkat:-) Originált egyszer sem hallgatott darabok is vannak benne. Köztük egy orosz kiadású Rhoda Scott lemez is van. Ez is bontatlan még!:-)
Tényleg befejezem a nosztalgiát, de ezt még érdemes megnézni kora reggel éhgyomorra. Beatles a Szovjet vidám fiúktól, döntött orgonával / ezt kitöl látta??/
Bár megjegyzem vidám fiúk formáció volt nálunk is, és soha nem tudtam eldönteni
Na legalább tudom hogy ilyen is van , 1966-tól már zeneileg kezdtem "öntudatra" ébredni , és meghatározó élményeket/deformitásokat/ okozott az olimpia, kex, késöbb a syrius .
Ennyi száraz technika után egy kis zene 1971-böl , ajjaj fekete vonat szovjetul /vagy tül/ Érdemes a billentyüs játékot hallgatni a ria orgonagyár "hammondján".
Van egy DR Böhm orgonám nem tucat hangszer egész elfogadhatóa hangja egy kórus efetet tettem a hagszer és az erősitő közé ,hát csodát tett a hangjával . nem mondom hogy Hamm- de izgalmas vastag meleg hangja lett. azért kérdezem aszkennert mert az igazi lezli nélkül is tudja ezt, a vibrátótól lesz az a remegő hang? Nekem ezt a kórus adja.
Nem is maga a késés a baj, hiszen a pneumatikus traktúrájú rendes orgonáknál akár 500 msec is bejön, hanem az, hogy a késés hangonként eltérõ és függvénye a lanyomott billentyûk számának, tehát kiszámíthatatlan.
Jönnek a mérnökök mindenféle -szerintük- már nem érzékelhető minimális késéssel, pl. 2miliszekundummal. Lehet hogy nem érzékelem, csak ha játszom, mégis valahogy nyúlik az egész, lomha :-(
A 2 msec nagyon sok, és ráadásul nagyon hamar ösze tud jönni. Épp tegnap méregettem egy XB-2 ben. Az órajele 20 MHz, de a klaviatúra felé már 1 usec-os jelekkel kommunikál. Ha lenyomok 5 hangot, akkor a teljes átvételi szekvencia 5x8=40 usec és akkor még nem történt semmi, csak átvette a processzor, hogy mely billentyûk vannak lenyomva... Ezután le kell kérdeznie a 9 drawbart (72 usec) a bindert és az overdrive-ot (16 usec) és még mindig nem szólalt meg semmi, pedig ez már 0.122 msec...
Gyorsabb processzor, gyorsabb gate array a klaviban, gyorsabb A/D átalakító a drawbaroknál - drágább gyártás... A piac nagy részének meg még a 2 msec is bõven elég...
TG = Tone Generator. Az a motor forgatta sok kerék a mágneses hanxedők mögött. 1934-1975 ig gyártották. A-tól a B3-on át az X77-ig. Ez jelenti azt hogy elektromechanikus hangkeltésű, nem pusztán elektronikus.
Egy fullos klón kerül kb. sajna annyiba mint egy "fullos" A100-as pl.
Létezik egy Hamichordon túli Hamichord is. PARI new K-61. Ismét gyártják. Rendesen elektromechanikus, csöves, scannervibrátós. Viszonylag még könnyű is, 45kg a tasztatúra. Igazából a Hamichord született ebből, kiszedték a belső mechanikáját és egy PC-s általános midis vezérlő egységet tettek bele.
Mindkettőt a BG's gyártja.
Fordított a helyzet mint az A100-B3-C3 esetében. Ott a külső különbözik, míg a belső ugyanaz, itt a külső megegyezik, míg a belső nagyon más!
De, amint írtam, a képen látható összeállítás már nem olcsóbb egy igazinál.
A midis cuccoknál van egy tényező, a dinamika. Egyenlőre nem találkoztam olyannal ami felérne az eredetiével. Mindig érezni játék közben egy kis időbeni csúszást, "gumi" mexólalást. Jönnek a mérnökök mindenféle -szerintük- már nem érzékelhető minimális késéssel, pl. 2miliszekundummal. Lehet hogy nem érzékelem, csak ha játszom, mégis valahogy nyúlik az egész, lomha :-(
A másik, a hangok összegzése. Egy akkordnál sok kihúzott regiszter esetében gyakran többször is mexólal ugyanazon hang emiatt. Az eredetinél ezek a hangok valóban összegződnek, megvastagodnak. A fizikai modellezéses típusoknál azonban azt tapasztaltam (C12, VK, Key-B, VB3, B4) hogy az azonos hangok kioltják egymást, csak egy szólal meg belőlük, szóval a hang vékonyodik. Kíválóan kijön egy jó fullregiszteres ötujjas akkordon :-)
A harmadik tényező a billentyűzet. Egyszerűen nem olyan, csak hasonló. Mint a Pepszikóla a Kokakólához :-)
Nem feltétlenül jobb, ami drágább. Ha már Hammond hangzás, akkor mindenképp mechanikus TG. Az is igaz viszont, hogy már több olyan TG-vel találkoztam, amelyiknél kisebb-nagyobb mértékben "beledarált" a hangszedõ egy vagy több kerékbe. Ezt ugyan lehet ellenõrizni ha forog a TG, de csak helyben, mûszerrel és nagyjából másfél-két óra.
Ha a TG jó és a klaviatúra nincs leharcolva, akkor már csak egy dologra kell vigyázni: a '60-as évek második felében volt egy olyan széria, ahol a klaviatúra vezetékelését habgumiba ágyazták. Ez akkor jó ötletnek tûnt, de késõbb kiderült, hogy néhány évtized alatt a habgumi reakcióba lép a vezetékek szigetelésével, ami ettõl egyszerûen lepattogzik. Az ilyen hangszer helyreállítása több száz munkaóra lehet, tehát ha ingyen adják és van idõd, akkor megérheti, egyébként tartózkodni kell tõle. Minden más hiba aránylag gazdaságosan javítható.
Én is így gondolom...h jobbat drágábban, ugyanis nem egy L100-asra gondoltam, hanem pl. egy A100-as már megteszi. Tehtube is azt mondta, h az igazi a B3/C3 (v A100) típus. Azoknak van "hammondos" hangzásuk. SEMMIKÉPPEN SEM digitális, hacsak nem egy fullpedálos hamichordról van szó...az még elmenne. Üdv: rasikahammond
Eldöntötted, hogy milyen igényeid lennének a hangszereddel kapcsolatban? Milyen nehéz legyen, kell-e vibrato/percussion, hanggenerátor mechanikus/tranyós-IC-s, esetleg digitális, de a leglényegesebb, hogy mennyit szeretnél rákölteni!
Egy Leslie, -ha nagyon kell- akkor jó, ha működik rendesen. Érdemes "etalonokat" meghallgatni, és aztán dönteni a lehetőségekről. Érdemes több konfigurációt kipróbálni. Van lehetőséged a nagyon jó, és a kompromisszumos megoldások között nagy tered.
Én azt gondolom, hogy érdemes egyszer megvenni valamit jó helyről inkább egy kicsit drágábban, mint az olcsóért anyázni sokáig:-)
Hát természetesen jazz( bebop ill. klasszikus jazz, vmint funky) és gospel zenét játszanék rajta. Olyant, amiben érvényesül a basszuspedál, mert én Barbara Dennerlein játéktechnikáját követem inkább, ehhez mérten alsó manuálon kíséretet, fölsőn dallamot, imprót, a pedálon basszust játszom, olykor pedálszólót is, gyakran kétszólamban. Ezért ragaszkodnék a 25 pedálos verzióhoz.